הרבי מדושינסקיא: "העומדים על משמר השבת זוכים לברכת השבת"

בעקבות כך התפתח בין משתתפי המפגש דיון הלכתי מעמיק ומרתק, שבמסגרתו נידונו נושאים הלכתיים רבים בעניני שבת וכשרות, כשרבני הקהילה שליט"א מגלים התעניינות רבה בעמדת המכון המדעי טכנולוגי להלכה והעומד בראשו הגרל"י הלפרין
יוסי אשר No Comments on הרבי מדושינסקיא: "העומדים על משמר השבת זוכים לברכת השבת"

האדמו"ר מדושינסקיא שמע בקורת רוח מרובה על היקף הפעילות העצומה הרוחשת בין כותלי המכון, המהווה כתובת מרכזית ותל תלפיות לכל הציבור היהודי ברחבי תבל, החל מרבנים ומורי הוראה יושבי על מדין, המבקשים לברר דבר ד' זו הלכה

בעקבות כך התפתח בין משתתפי המפגש דיון הלכתי מעמיק ומרתק, שבמסגרתו נידונו נושאים הלכתיים רבים בעניני שבת וכשרות, כשרבני הקהילה שליט"א מגלים התעניינות רבה בעמדת המכון המדעי טכנולוגי להלכה והעומד בראשו הגרל"י הלפרין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שלחת נכבדה של ראשי ורבני המכון המדעי טכנולוגי להלכה נועדה לפגישה ארוכה וממושכת עם כ"ק מרן אדמו"ר מדושינסקיא שליט"א, שקיבלם בברכה ובלבביות רבה.

בראש המשלחת של רבני המכון עמד הגאון רבי אברהם משה הלפרין, רב דקהל חסידים ברמות ואב"ד בד"ץ אונגוואר.

מטעמו של האדמו"ר הוזמנו למפגש היחודי שלושה מחשובי רבני הקהילה, הגאון רבי עמרם אופמן, דומ"ץ העדה החרדית, הגאון רבי שלום אליעזר פיליפ, דומ"ץ העדה החרדית, והגאון רבי גבריאל נויפלד, מראשי מערכת הכשרות של העדה החרדית.

יחד עמם השתתף במפגש גם הגאון רבי שמחה בונם לייזרזון, ראש ביהמ"ד "שולחן שלמה", אשר מתעסק שנים רבות בבירור מקחו וליבון משנתו ההלכתית של דודו זקנו עמוד ההוראה מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל, וזכה במסגרת זו להוציא לאור את סדרת עשרת הספרים הנפלאים "שולחן שלמה" ועוד שורה של חוברות וקונטרסים בנושאים הלכתיים אקטואליים שונים.

חברי המשלחת הגישו לפני כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את סדרת ספרי ההלכה הרבים, פרי עטו של ראש המכון הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין. האדמו"ר הביע את התפעלותו הרבה מסדרת הספרים הענפה, חובקי זרועות עולם, אשר כבר קנו את מקומם בשורה הראשונה בכותל המזרח של ספרות ההלכה והפסיקה התורנית האקטואלית, והם משמשים כספרי יסוד ואבני פינה לכל העוסקים במכלול הנושאים ההלכתיים המתעוררים בעקבות התפתחות ענפי המדע והטכנולוגיה המתקדמים לסוגיהם השונים.

האדמו"ר מדושינסקיא שמע בקורת רוח מרובה על היקף הפעילות העצומה הרוחשת בין כותלי המכון, המהווה כתובת מרכזית ותל תלפיות לכל הציבור היהודי ברחבי תבל, החל מרבנים ומורי הוראה יושבי על מדין, המבקשים לברר דבר ד' זו הלכה, וכלה בעקרות בית מן השורה, המעוניינות לברר על המיכשור הטכנולוגי החדיש במטבחן הביתי, ועל ההתמודדות המתמדת והבלתי פוסקת עם כל אתגרי התקופה והשאלות החדישות העולות על הפרק דבר יום ביומו. ראשי המכון מסרו לאדמו"ר שליט"א ולרבני הקהילה סקירה תמציתית על הישגי המכון ביובל השנים האחרונות, ועל תרומתו הכבירה לכלל ישראל בכל התחומים, במערכות הציבוריות, ברשות הרבים וברשות היחיד, בחיי הכלל ובחיי הפרט גם יחד.

במהלך השיחה העלו המשתתפים את מסכת הקשרים הענפה וההדוקה של המכון המדעי טכנולוגי להלכה, ושל העומד בראשו הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, עם גדולי פוסקי הדור הקודם, מרן בעל ה"מנחת יצחק" זצוק"ל גאב"ד ירושלים ומרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל, שבאה לידי ביטוי מיוחד בעת בניית המרכז הרפואי של "שערי צדק" בפאתי שכונת בית וגן בירושלים, כאשר שני גדולי הפוסקים הנודעים, שעל פיהם ישק כל דבר בבית החולים, סמכו את ידיהם בחום רב על הגרל"י הלפרין שליט"א, כי הוא יהיה הסמכות הקובעת לכל השאלות ההלכתיות החמורות והסבוכות בנושאי הטכנולוגיה, שהתעוררו בעת תכנון המרכז הרפואי החדש ובדרך תפעולו היומיומי, ולכל הפתרונות שיוצעו, בהתייעצות מתמדת ובעצה אחת עמם. כל פיתוחי המכון והמצאותיו, המוטמעים כיום בכל מחלקות בית החולים ובכל מערכותיו, קיבלו מראש את אישורם המלא של שני גדולי הפוסקים הללו.

בעקבות כך התפתח בין משתתפי המפגש דיון הלכתי מעמיק ומרתק, שבמסגרתו נידונו נושאים הלכתיים רבים בעניני שבת וכשרות, כשרבני הקהילה שליט"א מגלים התעניינות רבה בעמדת המכון המדעי טכנולוגי להלכה והעומד בראשו הגרל"י הלפרין שליט"א.

בין שלל הנושאים ההלכתיים המעניינים שנידונו במפגש, עלו על שולחן הדיונים הנושאים הבאים: מכשירי שמיעה מתקדמים, מיכשור מדידה רפואי, מקררים דיגיטליים חדישים, מיחמי גלישה מהודרים לשבת, מעליות שבת לחולים ולבריאים, חיישנים וגלאי תנועה, מצלמות אבטחה, שערים מגנטיים בכותל המערבי, השבת בחברת החשמל, טומאת כהנים בבתי חולים ומרכזים רפואיים, ושאלות כשרות שונות, שהבולטת מביניהן היתה אודות השימוש במלח דל נתרן להכשרת בשר.

 לאורך כל המפגש חזר כ"ק מרן אדמו"ר מדושינסקיא שליט"א והדגיש את הערכתו הרבה לזכותם הגדולה של העוסקים בעבודת הקודש לזיכוי הרבים והעומדים על משמר השבת בעידן הטכנולוגי המתקדם, כשהוא מחזק את ידיהם שהם זוכים בודאי לברכת השבת, ומאציל עליהם מברכות קדשו להמשיך במלאכתם ביתר שאת וביתר עוז ולהוסיף עוד כהנה וכהנה  לתועלת כלל ישראל.



0 תגובות